Friday 18 January 2013

Forum Mahasiswa: LISTEN, LISTEN, LISTEN!!



Salam 1 Malaysia.....Malam ni aku nak share ngan korang satu video yang aku rasa femous lah 3-4 hari nie. Korang mesti penah tengok kut. Aku dapat video nie sbb ada member aku share kat FB. Aku rasa nak comment lah ckit sal video nie. Aku nak share ngan korang suma and aku harap korang boleh nampak moral sebalik video nie. 

First impression aku bila tengok video nie aku ingat yang lecturer tu India( Sorry Miss Sharifah ). Tapi impression aku suma xleh pkai. Mcm seblum2 nie pun aku guest gak...tp x betul apa yang aku teka. Sbb tu lah aku pernah dapat pun hadiah lucky draw...hehehhe....xde rezeki..;

Ok lah...aku nak share lah cikit opinion aku sal video yang tengah hot ni..Bila aku tengok start dari 00.00 min-smpai abis ( aku x ingat brape duration dia ) aku rasa video yang patut aku share. 

Dalam video ni aku x nak codem sapa2 sbab aku rasa setiap manusia ada kelemahan dan kelebihan masing2. So, firstly aku nak bagi comment ngan pendapat aku lah tentang gadis India 2. Bagi aku....apa yang dia hujahkan mmg gempak siot as a student.....dia bnyk pengetahuan n dia kaji tentang Our proud country and the other country. Aku solute dia ats pengetahuan yang dia ada....tp aku unrespect her because dia xde pengetahuan soft skill yang sepatut nya dia ada. As a student aku rasa kita layak memberi pendapat dan komen tapi kena lah ada batasannya. Kalau aku sbgai lecturer tu aku pun bengan ngan attitude budak perempuan tu sbb xde respect. Bagi aku lah....kita hadir majlis atau forum orang kita kena hormat forum @ majlis tersebut...bila kita diberi peluang bersuara kita kena jaga kadar tone suara kita 2...xpayah lah over2 sngat....biar kita bersederhana dalam percakapan tapi mesej yang nak disampaikan tu mesti gempak...Tapi budak nie kira nak menjerit ja bila orang bagi peluang...mcm x pernah dapat microphone. Aku rasa mesti penyelaras audio diorang slowkan volume ckit...hahahahahha....

Second tentang lecturer diorang tu...aku respect dia sbb as a professional dia mmg patut jawab mcm mna permulaan dia jawab....and part yang aku suka bila dia ckap ...LISTEN,LISTEN,LISTEN......hahahaha....siap counting yang aku x than...maybe prinsip dia kut smpai 10 kali dia counting..lau budak 2 x berhenti gak free je kena. lpas tu part yang aku x berknaan kenapa dia perlu beri penerangan pasal kucing lah, anjing lah, lembu lah,,,and JAWS.... Bagi aku manusia is the best creature on this planet. Aku x dapat pastikan sama ada dia nak buat perbezaan tu sbb nak bagi beza antara otak manusia ngan haiwan ka atau mmg betul dia nak terangkan pasal permasalhan yang mereka 2 tengah berdebat. Bagi aku bagi aku manusia memang kejam sbb mcm entri post aku yang sebelum nie...manusia dengan selambernye masukakan lembu yang masih hidup n terus dikisar untuk dijadikan daging burger.

By the way....aku respect Lecturer dia sbb professional dace the problem and aku harap that student open her eye wide and I think she(the student) should learn how to accept people opinion. 

Tapi bagi aku....2300 - 1 = 2999 sumanya x boleh pkai...sokong ja tahu..dari belakang bukan main riuh tapi lau bagi mic hampehhhhh....itu lah orang melayu...samalah macam aku..

Tapi aku dah hakis perasaan tu hehehehhe......bak kata Tan Sri Syed Mohktar Al-Bukhary- "KELEMAHAN ORANG MELAYU BUKAN DISEBABKAN OLEH AGAMA DAN BANGSA KITA, TETAPI DISEBABKAN OLEH SIKAP DAN  CARA KITA BERFIKIR"......So, I wish reader have a nice day and try to change how we thinking.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...