Friday, 25 January 2013

Kehebatan Tentera Malaysia


Assalamualaikum.....Salam 1 Malaysia....Hari ni nak mencoret sikit pasal Kehebatan ATM.(Angkatan Tentera Malaysia ). Korang mesti pernah nmpak brader2 yang pakai baju celoreng askar...Sempoi x?....Korang pernah tengok x tarian perang yang di tarikan oleh komando Malaysia. Gerun siot..Klau musuh aku rasa dengar pun dah terkucil dalam seluar apa...hahahahha.....Ok lah..aku nak bagi tau korang yang tentera Malaysia nie bukan calang-calang tentera. Dulu masa zaman komunis, VAT 69 merupakan askar yang paling di takuti oleh tentera komunis. Sampaikan ketua komunis tu ckap..."Kami tidak takut untuk bertempur dengan satu botalian askar melayu, tapi kami gentar untuk bertemu dengan satu platun anggota VAT 69". Asalnya komando kita ni di latih oleh United Kingdom Special Air Service Regiment ( SAS ).

So kat bawah nie aku nak bagi tahu lah kehebatan Tentera Malaysia sama ada dari tentera biasa mahupun Grup Gerak Khas (GGK).



1. Korang percaya atau tidak Komando-Komando Malaysia diberi tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue)  oleh tentera NATO dalam perang Bosnia yang mana suatu ketika pernah dicatatkan dalam newspaper di Amerika. Hal ini diperakui oleh tentera-tentera negara luar dan menyatakan ATM ni pasukan yang datang untuk garisan mati.

2. ATM diperakui PAKAR dalam PEPERANGAN HUTAN oleh seluruh dunia dan merupakan satu satunya pasukan yang Berjaya mengekang komunisme. Kalau korang tak percaya try search sejarah negara yang pernah dijajah oleh komunis. Diorang dapat bebaskan negara diorang dengan tangan diorang sendiri x?

3. VAT69 dijulang sebagai komando terbaik dunia sehinggakan pasukan ini didokumentarikan oleh Asia Channel.


Logo Anggota Komando VAT 69

4. ATM dianggap pakar modified dan pakar intergrasi oleh negara luar, sebagai contoh pesawat temput MiG29N Malaysia satu-satunya pesawat tempur dalam kelasnya yang memiliki peluru berpandu, dan rangking pertama hingga 22 pemandu pesawat tempur adalam anggota TUDM walau hanya menggunakan pesawat buruk tersebut. ATM juga telah mengubah suai pesawat tempur SU-30MKM Malaysia menjadi lebih baik daripada pesawat tempur terbaik dunia iaitu SU-30MKI milik Tentera India. ATM juga mengubah suai Scorphene menjadi lebih senyap dan paling efisen dalam seluruh kapal selam milik angkatan tentera seluruh dunia. Bahkan kapal kontena sumbangan MISC kepada ATM di ubah suai menjadi kapal serba guna dan kini ia berkhidmat dalam OPS FAJAR mengawal perairan Teluk Eden.



MiG29N


Sukhoi 30MKM


Kapal Selam Scropene


5. Sebelum pasukan Elit MARINIR (Tentera Laut Indonesia ) berjaya “tawan” Singapura.Pada 1980an (Pasukan Komando Udara Malaysia)HANDAU telah menceroboh pangkalan peluru berpandu udara milik Tentera Singapura yang terletak di Bukit Batuk. Mereka menampal setem Malaysia pada setiap perluru berpandu,meja pegawai tentera dan menukarkan bendera Singapura dengan bendera Malaysia pada meja pegawai tinggi tentera. Tujuannya adalah untuk membalas dendam keatas Singapura kerana jet pejuang Singapura telah menceroboh ruang udara Johor. Mereka mengambil masa dalam masa 1 hari saja tanpa dapat dikesan.

6. Pada lewat 1980an, sekumpulan Tentera Singapura ditangkap oleh Askar Wataniah Malaysia kerana cuba memasang radar di sebuah bukit yang terletak di Johor. Tindakan ini dibalas Malaysia apabila dilimbungan kering dan basah Singapura kerap berlaku letupan sabotaj yang menjejas pelancaran ekonomi Negara itu.

7. Percaya atau tidak perisik dan anggota elit ATM dan PDRM,apabila bersara dikehendaki melaporkan diri di balai polis bagi waktu dan masa yang ditetapkan? Mereka juga sukar untuk memohon passport atau visa ke luar Negara.

8. Semua anggota elit Komando Malaysia (ATM) dilarang memakai motorcar ber"clutch”.

9. ATM menjadi rebutan Amerika Syarikat dan Britain. Namun ATM memilih Britain kerana ikatan persahabatan yang telah sekian lama terjalin, namun tahukah anda ATM telah menubuhkan sekolah ketenteraan Fort Bernings. Disini diperkatakan tentera terhebat adalah SAS (Britain), diikuti Malaysia (ATM) dan Amerika US ARMY.

10. Bagi menghina Malaysia, Indonesia segaja mengajar angkatan tentera Kemboja. Tapi Indonesia mendapat aib apabila ATM berjaya menceroboh kem Tentera Kemboja tanpa disedari dan berjaya mematikan periuk api. Ini amat memalukan mereka.

11. Pasukan elit pertama Malaysia merupakan Sarawak Rangers dan ini merupakan pasukan paling awal sekali bagi pasukan elit dari negara-negara rantau ini.

12. Indonesia mendapat aib di Lubnan apabila dua anggota tenteranya lari apabila dikejar pasukan elit Israel iaitu briged kfir, setakat ini kontinjen-kontinjen negara PBB yang datangnya dari negara-negara Melayu dan terkenal adalah MALBATT(disertai angkatan Tentera Diraja Brunei) yang terbukti dalam misi Bosnia dan Mogadishu.

13. Perisik Malaysia sama ada PDRM atau ATM merupakan perisikan yang paling terbaik dalam dunia.Pada 1988 seorang perisik KGB ditangkap iaitu Siddiq Ghouse kerana merisik Malaysia? Hal ini dibuktikan dengan kepantasan Malaysia membasmi Al-Maunnah,KMM, Abu Sayyaf, Jemaah Islamiah dan penganas-pengganas lain tanpa mengambil masa yang lama.

2 comments:

  1. menarik itu...bangga jadi anak malaysia..

    ReplyDelete
  2. Wow,best plak bace ni. Klo de info lg tlg share,sje nk tmbah ilmu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...