Sunday 13 January 2013

Kekejaman Syarikat Fast Food


Kepada umat Islam seluruh dunia aku nak kongsikan satu video bagaimana negara eropah membuat daging burger yang kita selalu beli tu. Aku x pasti sama ada video ini dah lama atau baru. Aku pun terima link pasal video ni dari seorang Hamba Allah. Aku x kisah sama ada baru atau x tapi aku rasa memang patut aku share untuk korang suma. Aku x pasti sama ada betul ke video ni dari pusat pemprosesan Mc Donald USA. Aku xnak lah menuduh mana-mana pihak. Tetapi sesiapa yang tahu akan kebenaran video nie kongsi lah supaya rakan2 seIslam kita yang berada di ratauan tidak terjerat oleh yahudi laknatullah ni. 

Kita orang Islam mesti tahu cara yang paling suci adalah melalui proses penyembelihan. Proses sembelihan yang sah adalah seperti di bawah.:

  1. Penyembelihan dilakukan oleh orang Islam atau ahli kitab.
  2. Dilakukan dengan niat menyembelih kerana Allah.
  3. Binatang itu masih hidup ketika disembelih.
  4. Binatang itu adalah halal dimakan.
  5. Menggunakan alat yang tajam selain dari kuku, gigi dan tulang.
  6. Putus halqum dan urat mari’ dengan sebab penyembelihan.
  7. Mati dengan sekali sembelihan sahaja.
  8. Tidak dilakukan penyembelihan kerana selain dari Allah.
  9. Tidak dilakukan dalam ihram (binatang buruan darat).

Haram bagi seorang Islam itu makan bangkai. Allah dah atur yang mana Islam itu Indah. Jadi sahabat2 ku yang beragama Islam tolong lah sebarkan perkara ini. Aku sebak dan menitiskan air mata masa mula2 video nie aku play. Lembu tu masih meronta dan memohon simpati tapi kejamnya manusia akhir zaman nie. Diorang tolak lembu tu pakai forklift dan mesin kisar tu diorang On kan. Beetapa siksanya lembu tu mati. 

So, tepuk dada tanya Iman. 

Klau korang sebak dan simpati tgok video kat atas 2 maknanya masih ada kasih syang allah kerana menyayangi haiwan. selemah2 Iman adalah hati kita. Sebarkan lah.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...